Kedy a ako volať na linku tiesňového volania
Záchranca = svedok udalosti
Linka tiesňového volania dve čísla 112 / 155, ktoré je to správne?
Linka 112 je jednotným európskym číslom tiesňového volania, ktoré môžeme bezplatne použiť kdekoľvek na území Európskej únie. Prostredníctvom linky 112 môžeme privolať záchrannú zdravotnú službu (ZZS), hasičov alebo políciu.
Linka 155 je bezplatným národným číslom v SR , ktoré slúži pre potreby vyslania ambulancie záchrannej zdravotnej služby, na telefonicky asistovanú neodkladnú resuscitáciu operátorom operačného strediska, ale aj v prípade konzultácie zdravotného stavu.
Na linku tiesňového volania 112/155 voláme vždy pokiaľ došlo k náhlemu ohrozeniu života, zdravia, vážnemu úrazu, alebo nehode s väčšími následkami.
Číslo linky 155 je vždy bez akejkoľvek predvoľby.
Bez ohľadu na to či voláte z mobilného telefónu, alebo z pevnej linky vždy zdôraznite, kde sa presne nachádzate, vrátane spresnenia miesta, z ktorého voláte.
AKO VOLAŤ NA LINKU TIESŇOVÉHO VOLANIA
Aj privolanie odbornej pomoci je stresujúca situácia, preto sa snažte zachovať pokoj , uviesť čo najpresnejšie informácie o udalosti a vecne odpovedať na otázky.
Kde sa stalo? - presné miesto hlásenej udalosti - táto informácia je nevyhnutná k rýchlemu a presnému dosiahnutiu miesta udalosti.
Čo sa presne stalo? - opíšte čo vidíte informácie o rozsahu postihnutia, poranenia, úrazu, teda stav vedomia, dýchania, rozsahu poranenia či krvácania, v prípade dopravných nehôd ich charakter, počet účastníkov a pod.
Komu sa stalo? - v rozsahu meno postihnutého, pohlavie, ak postihnutého nepoznáte, približný vek a poznávacie znamenie, napr. farbu oblečenia.
Informácie o volajúcom, aby bolo zrejmé či sa jedná o blízku osobu, alebo náhodného svedka udalosti.
Späť na úvodnú stránku poskytovania prvej pomoci
|